hétfő, május 05, 2008

Performance fesztivál a Gödörben

Életem legrövidebb vizuálján vagyok túl és ezek közé nem számolom azokat a fellépéseket, amelyek valamilyen technikai para miatt meghiúsultak, tehát el sem kezdődtek.

Pár hete felhívott Oizys, aki a Kultblog főszerkesztője és régi ismerősöm a fősuliról, hogy fellép egy haverjával május 4-én az 5. budapesti Tánc-és Performance fesztiválon egy kísérleti elektronikai live act-tel, és szeretnének vizuált a zene mellé, mert az tök jó és hogy volna-e kedvem. Én minden hülyeségre kapható vagyok, tehát igent mondtam, ráadásul kísérleti elektronikára még soha nem vizuáloztam, így duplán birizgálta a fantáziámat a dolog. Az ideiglenes formáció, amit erre az eseményre létrehoztak, a "My problem child" nevet kapta. Mire elérkezett a fellépés ideje, az elnevezés szomorú aktualitást kapott. Három posttal korábban írtam, hogy elhunyt Albert Hofmann, az LSD atyja, aki ugyanezen a címen könyvet írt felfedezéséről 1979-ben. Tehát múlt héten teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy a vizuált is erre a témára KELL felépíteni, ezért a hosszú hétvége egy részét ehhez kapcsolódó filmanyagok beszerzésére és megvágására fordítottam.

Este 9-re lecuccoltunk a Gödörbe, söröztünk egy picit, miközben megnéztünk pár érdekes performanszot, majd mi is összerántottuk a saját technikai arzenálunkat, hogy elkezdjük a 20-30 percesre tervezett műsort. Ez mondjuk alapból nem sok, de azt nem gondoltam volna, hogy még ennyi sem lesz! Történt ugyanis, hogy negyed óra után a srácok laptopjában lévő hangkártya gyakorlatilag azt mondta, hogy "Kabfaszt!", amely szóösszetétel egy erőteljes recsegésben manifesztálódott! Kész, feladta, pedig én nagyon élveztem és még lett volna pár videó a tarsolyomban... Összepakoltunk, kicsit lájtoztunk még az utánunk következő Realistic Crew koncertjén, majd hazataxiztunk.

Mózesnek hála, van felvétel a problémás fellépésről, amelyet alább megnézhetsz vágatlanul, a végén láthatod, ahogy majdnem elbőgöm magam a sokk hatására! Karesznek meg köszönet a lelki támaszért, amelyet ezekben a nehéz percekben nyújtott nekünk:) Ja, és azt hiszem eddig ez az első olyan felvétel, amin normálisan látszik az Eclips3 vizuál, ezért légy oly szíves és szakíts már rá 13 percet és nézd végig, ha eddig nem láttad élőben!


My problem child from zsutti on Vimeo.

1 megjegyzés:

dain írta...

kár érte, nem volt szar pedig :)