csütörtök, május 03, 2007

Battle Royale

Van egy könyv, aminek az a címe, hogy Battle Royale. Két napja olvastam ki, a felétôl már alig bírtam letenni, mondjuk azelôtt sem volt könnyû... Nagyon durva könyv!
Dióhéjban annyi a sztori, hogy a Kelet-Ázsiai Köztársaságban (a mai Japán) van egy törvény, ami szerint minden évben 50 darab, véletlenszerûen kiválasztott gimnáziumi harmadikos osztályt kiraknak egy szigetre (persze egyenként, nem egyszerre) és az a feladatuk, hogy öljék meg egymást! Csak egy nyertes lehet, vagy egy sem! Nincs kecmec!
Mindenki kap egy fegyvert - ami lehet egy étkezéshez használt villa, fejsze, sarló vagy éppen automata géppisztoly - és kezdôdhet a mészárlás! Az író nem szarozik, részletekbe menôen taglalja az összes gyilkolást, semmilyen apró részletet nem hagy ki. Néha kivert a víz... Amíg olvastam a könyvet, esténként elég nehezen aludtam el, de KURVAJÓ volt akkor is! Szívbôl ajánlom mindenkinek, fôleg azoknak akik kedvelik ezt a keményebb mûfajt.
A könyv az ULPIUS kiadónál jelent meg, 637 oldal, majdnem 3000 Ft és még egy picit meg is vannak dizájnolva a lapjai, tehát nem kifejezetten a fehér lap, fekete betûk vonalat követi, kellemes ránézni úgy önmagában.
A könyv alapján készült egy film is 2000-ben (regény elôször 1999-ben jelent meg). Mivel nálam volt a DVD, úgy gondoltam megnézem, ha már a könyvön túl vagyok. Nem kellett volna, elég nagy hiba volt részemrôl. Ekkora szart rég láttam! Nem nagyon követi a regényt, ráadásul fontosabb karaktereket is megváltoztattak, amit már végképp nem kellett volna! Ha jót akarsz magadnak, nem nézed meg! Ha Tarantino készítene belôle valamit, az biztos jó lenne, de ez egy amatôr mûve.
Végigpörgettem a filmet, megnéztem a gyilkolászásokat, a végén meg már csak ment a háttérben és inkább takarítgattam a szobámban. Újabb ékes példája annak, hogy filmben mennyire el lehet baszni egy jó regényt... Na hagyjuk!
Ja, ez a könyv újfent megerôsített abban a meggyôzôdésemben, hogy a japánok az egyik legelmebetegebb nép a Földön!

5 megjegyzés:

smilasol írta...

rákerestem gugliban a filmre is, és amit ott láttam + jutyubon, az alapján, én meg se néztem... bőven elég a könyv. az zseniális.

abszolút kedvenc. viszont szerintem kurvára nem igaz, amit mondanak, hogy XXI. sz. Legyek Ura - szvsz köze nincs hozzá, a Legyek Ura egy nagy kalap szar. szerintem.

zsutti írta...

Ebben nem értek veled egyet, mert szerintem a Legyek ura kurvajó, irodalomtörténeti remekmû, ez a könyv pedig méltán megérdemli azt a jelzôt, amit ráaggattak. Nincs köze hozzá? Elég sok a párhuzam ettôl függetlenül...

x írta...

Kinji Fukasaku neked amatőr? Ó jajj.

zsutti írta...

Najó, elkövettem azt a hibát, hogy nem néztem utána a rendezônek és látom hogy már 67 filmet rendezett. Ettôl függetlenül azt kell mondjam, hogy a Battle Royal film hígfos és 60 film után ha valaki ilyet rendez az valóban nem amatôr, hanem tehetségtelen! (Mondom ezt a többi filmjének ismerete nélkül, mert csak ebbôl tudok kiindulni.)

smilasol írta...

mondj már nekem párhuzamot a szigeten és az egykét haláleseten felül! egy darab gyilkosság történik a Legyek Urában, és nem kontrollált a terep. nem öldöklési céllal léteznek, kőkemény korlátaik vannak és csak egy maradhat elvben a Battle Royale-ban. A Legyek Ura nyelvezete, szóhasználata, fogalmazása érthetetlen, értelmezhetetlen moslék. sokszor úgy kell kikövetkeztetni, hogy mi történt.