péntek, január 16, 2009

Cyber-reality

Az év hatodik napján találtam oizys blogján egy állati jó videót, amelyet a 1stAveMachine készített a német Saturn cégnek (tudod, a FUKAR). Ahogy oizys is írja "egy órás verzióban is végignézném százszor!" Teljesen odavagyok ezekért a "keresztezzük az organikus lényeket a gépekkel" dologért, már a Terminátor 2 óta. Következzék itt egy kis összeállítás a kedvenceimbôl, a sorrend nem mérvadó (és amúgy sincs belőlük sok):

Chris Cunningham / Björk - All is full of love
Ezt a szerintem korszakalkotó videóklip 1999-ben készült. Azt hiszem az MTV-n láttam elôször és végig tátva volt a szám, miközben a kanapé karfájába kapaszkodtam. Nem hittem el, hogy ilyet lehet csinálni. Ez a videó olyan, mint amikor a Káma Szútra találkozik az indusztriális robotikával. Zseniális, megismételhetetlen, csak utánozni lehet.


Chris Cunningham / Aphex Twin - Monkey Drummer
Aphex Twin és Cunningham közös munkásságából mindig elborult dolgok születtek, így van ez a Monkey Drummerrel is. Ha még nem láttál kétlábú-hatkezû-majomfejû robotot, ami egy eszeveszett sebességû IDM számot játszik a köré elhelyezett dobszerkón, akkor itt a legfôbb ideje, hogy bepótold a lemaradást!


Polynoid Digital Works - 458nm (Robot snails)
Klasszikusan az az eset, amikor az ember kattintgat a Jutyúbon és talál egy érdekes címmel rendelkező videót: Robot snails. Nem csalódtam, egy csapásra a kedvencem lett: fatális végkimenetelű robotcsiga szex. Brutááál!


1stAveMachine - Sixes Last
A végére hagytam a legjobbat: a már említett 1stAveMachine zseniálisan ötvözi a kibernetikát a különféle organizmusokkal. Ez az első videó, amit tőlük láttam, amelyben kvázi újraértelmezték a természet fogalmát, legalábbis én még azelőtt nem láttam kibernetikus növényeket. Szerintem ezek a srácok gyerekkorukban a Teddy macit is kibelezett Transformers figurákból rakták össze maguknak.


1stAveMachine - Saturn (Director's cut)
A Saturnnak készített videó rendezői változata fenomenális. Mintha ötvözték volna a Tron-t egy autó összeszerelő gyárral...


1stAveMachine - Adidas Modular Man
Az Adidasnak készített TV spot kb olyan hatást váltott ki belőlem, mint amikor először láttam az elsőként említett Bjork klippet: szájtátva bámulok, kocsányon lógó szemekkel. Hihetetlen komplexitással összerakott 3D focisták, lassú zongarakísérettel.


1stAveMachine - MTV Japan
Szimplán kurvajó spot az MTV-nek!



Ha valaki tud még hasonlóan kib****** jó videókról, az legyen szíves megosztani komment formájában, szívesen bővíteném ezt a listát:)

3 megjegyzés:

Kata írta...

Az Adidas reklámot kb 10-szer néztem meg egymás után... ugyanúgy szájtátva :)

Névtelen írta...

nagyon alap darab:
http://www.floriskaayk.com/blog/?cat=5

Metalosis Maligna videó!

zsutti írta...

Fúúú, ezt nagyon régen láttam, el is felejtettem! Mindig kikészít ez a videó. De zsír:)