hétfő, május 11, 2009

Star Trek

A múlt heti Wolwerine fiaskó után péntek este újra eltekertem a MOM Parkba, hogy Attila kollegámmal meg pár haverjával megnézzük az új Star Trek mozit. Ezt a filmet már az elsô teaser trailer megnézése után izgatottan vártam, fôleg mivel a rendezôje az a J.J. Abrams, aki ´A´ tavalyi szörnyfilmet, a Cloverfield-et is rendezte. Tehát az elôjelek jónak ígérkeztek és most pár nappal az élmény után még mindig azt tudom mondani, hogy nem csalódtam!

Elöljáróban annyit, hogy én a 60-as években Gene Roddenberry által kitalált sorozatot imádtam, németül láttam szinte az összes részt a Sat 1-en, imádtam Spock karakterét, amit Leonard Nimoy játszott (senki nem tudja úgy felhúzni a szemöldökét, mint ô). Amikor megtudtam, hogy az új Spock-ot az a Zachary Quinto játssza, aki a Heroes sorozatban Sylar-t alakítja, akkor majd kiugrottam a bôrömbôl. Amúgy az összes többi sorozat meg mozifilm annyira nem tudta megmozgatni a fantáziámat, bár kétségtelenül voltak jó pillanatok ezekben is.

Szóval ezt az új Star Trek-et úgy kell elképzeni, mintha az eredeti sorozat díszleteit pimpelték volna fel a mai igényeknek megfelelôen, még a hangok is majdnem megegyeznek az eredetikkel. Majdnem könnybe lábadt a szemem, amikor megláttam az eredetivel majdnem megegyezô USS Enterprise-t. A csapat, amit a fôbb szerepekhez összeszedtek egyszerûen zseniális. Az összes karakter ki van találva, bár még korántsem tudunk róluk sokat, csak Kirk-rôl és Spock-ról. Szóval van bôven alapanyag a soron következô mozikhoz. Zach Quinto tökéletesen továbbvitte Spock karakterét, méltó utódja Leonard Nimoy-nak. Jim Kirkbôl egy nagypofájú nôcsábász lett, tetszik. Az orosz Csekov önmagában annyira vicces, hogy nem lehet megállni röhögés nélkül. McCoy dokiról semmi extra, iszik mint az orvosok általában. Uhura egy bombázó (mást el sem fogadtam volna) de a legjobb az, hogy kit bombáz le a filmben, ezt nem árulom el elôre. Sulu hirtelen tud kardot forgatni (nem emlékszem, hogy ezt réges-régen tudta volna) és Scotty meg egy szintén nagypofájú skót, szintén vicces figura. Az aktuális fôgecit Eric Bana játssza, rettentô csúnya fejet varászoltak neki a maszkmesterek.


A legjobb az volt az egész filmben, hogy nem nagyon volt unalmas perc. Tudjuk, hogy a legtöbb nagy csinnadrattával beharangozott mozi ezen bukik el (lásd Wolwerine), szerencsére itt nem ez volt a helyzet. Az akciójelenetek faszák voltak, hangosak, gyorsak és monumentálisak ahogy kell. Bár a kamera kicsit sokat rángatózott, még épp a tûréshatáron mozgott és egy idô után kicsit sok volt a "lens flare" effekt, de még az is épp belefért. A sztori is rendben volt, sikerült az íróknak akkora csavart beletenniük, hogy az egész Star Trek mítoszt elölrôl kezdhetik.

A verdikt: 9/10. Nagy élmény volt, várom a folytatást.

Nincsenek megjegyzések: