péntek, május 08, 2009

Wolwerine

Szerda este megnéztem Attila kollegámmal meg pár haverjával az X-Men Origins: Wolverine filmet. (Csakazért sem írom le (többször) azt, hogy "Farkas", mert annak a nyomorult karakternek ROZSOMÁK a neve! Hülye marketingesek, ezeknek sem volt gyerekszobájuk!)

Mire beültem a moziba már nem voltak túl nagy elvárásaim, mert többen mondták, hogy a film nem lett valami nagy durranás. A hype bazi nagy volt körülötte, kb 1 éve csorgattam a nyálam, sôt egy ideje már nem néztem se trailereket, se képeket, se karaktervideókat, nehogy lelôjenek valami poént, de az igazat megvallva lehet, hogy nem vesztettem volna sokat.

Röviden és tömören: korrektül megcsinálták a filmet, akciójelenetek szépen voltak megkoreografálva, volt pár látványos elem, voltak elvétve poénok is, de a sztori rendszeresen elvesztett a lendületbôl, amikor egyes részeket nagyon elhúztak. Oké, értem én, hogy a karakter nem attól fejlôdik, hogy lekaszabol egy rakás embert, de biztos lett volna rá mód, hogy ezt okosabban és érdekesebben megmutassák. Amúgy nem egy olyan elem van a filmben, ami az írók és rendezô részérôl elég nagy következetlenségre vall, de ezzel nem lehet mit kezdeni. A fôgeci - Stryker - nagyon idegesítô volt, de nem azért, mert ô volt a gecó, hanem mert egyszerûen rossz színészt választottak a szerepre. Erôtlen volt, mint valami katonai ruhába bújtatott írnok. Ja és elhangzik a filmben az egyik legôsibb filmes klisémondat: haldokló csajszi azt mondja "fázom". Baaaazdmeg.

Az ítélet: 6/10. Nem volt olyan érzésem a moziból kifele jövet, hogy "Igen, ez fasza volt!", hanem csak kidobtam a kukába popcorn-os zacsit és nézegettem a többi film plakátját, dumálgattam és ennyi. Megint tipikus példája annak, hogy túl jól mûködött a reklámgépezet az emberek meg zabálják, sokan meg el is hiszik, hogy amit láttak az nagykirályság.

(Amúgy lesz Wolwerine 2 és a filmben szereplô egyik karakter - Deadpool - is kap egy spinoffot.)

2 megjegyzés:

bloger on icedaniel.se írta...

Nice pictures !

pihe írta...

Én úgy mentem be a filmre, hogy az X-Men képregényeken nevelkedtem (kitérőkkel Logan & Kitty-re), így a szokásos Hollywood-i maszlagot vártam. Ezzel szemben kellemesen csalódtam, a zéró elváráshoz képest kifejezetten tetszett. Egyszer-kétszer bevállalható.