kedd, május 13, 2008

Foto-addikt

Aki ismer, az tudja, hogy az (analóg) fotózás régóta hobbim. Nem állítom, hogy olcsó hobbi lenne, mindenesetre nagyon élvezem, immár majdnem hat éve. Az elmúlt három hónapban a hobbi státusz átváltott addikció státuszba. Történt ugyanis, hogy egy görbe estén egy addig ismeretlen ember lakásában felfedeztem egy 1973-as Zenit B fényképezőgépet, kifogástalan állapotban, mintha csak az előbb húzták volna meg az utolsó csavarokat a gyárban. Akkor tudtam, hogy nekem kell egy olyan!

Nos, elhatározásomat tett követte és regeltem az eBay-en. Soha nem használtam ezelőtt, csak láttam messziről és halvány fogalmam volt róla, de hamar kiismertem, alapjában véve kurvára nem egy bonyolult rendszer: keres-kínál, ad-vesz és minden tranzakciót nyomon követhetsz stb! (Talán majd ebből is lesz egy edukatív bejegyzés.) A lényeg a lényeg, hogy vettem magamnak három veterán Zenitet az eBay-en és egyet egy IX. kerületi fotóbörzén. Egyik-másiknál vannak bajok, pl lencsét mindegyiknél kell tisztítani, de alapvetően teljesen használható darabok. Egyszóval gyűjtő lettem. Ez se egy olcsó hobbi, de rohadtul élvezem:) Persze mindegyiket ki akarom próbálni, nem a vitrinnek tartogatom őket.

Balról jobbra: Zenit B 1973, Zenit B 1972, Zenit 3M 1964, Zenit ET 1978, Zenit 12XP 1984, az első gépem.




Nincsenek megjegyzések: