kedd, augusztus 26, 2008

A Holnap-szindróma

Ha jól számolom, 11 éve élek külön az otthonomtól, kezdve a kollégiummal Veszprémben 4 évig, azóta pedig itt a Nagy Faluban, ahol már 10 lakhelyem volt, többségében albérletek. Ezen idô alatt összesen 28 emberrel kellett megosztanom egy szobát vagy lakást. Az együtt lakás legkritikusabb pontja mindig a mosogatás és takarítás, ezt szerintem mindenki alátámasztja.

Nem vagyok egy tisztaságmániás, de egy bizonyos ponton túl nem viselem el a rumlit, fôleg ha az a konyhában keletkezik, azon belül is a mosogatóban. Tegnap este 8-9 között megint elhangzott az ominózus mondat Mózes szájából, hogy "majd holnap elmosogatok". Még akkor is, ha ôszintén gondolja sem hiszem el neki. Ebbôl a 28 emberbôl 18 számít albérlôtársnak és akik között ez napi téma volt. Ebbôl a 18 emberbôl 1 volt olyan, aki minden alkalommal elmosogatott maga után (egy csúnya lány 4 évvel ezelôtt, akinek szerencsére már a nevére sem emlékszem), kb 3-4 volt aki 40-50%-ban teljesítette a szóban forgó ígéretet, a többi meg max 20%-ban. A lényeg, hogy én már soha senkinek nem hiszem el a "majd holnap megcsinálom" címû ígéreteket.

Ha mocskos az összes kés, villa meg tányér, akkor nem fogok holnap estig várni, hogy tiszta evôeszközökkel kajálhassak. Fôleg úgy nem, ha még be sincs áztatva és majd kaparni kell róla a cuccot, ha egyáltalán a mosogató-ember veszi a fáradtságot és lekaparja. Ugyanis a legtöbb lakótársam a mosogatást összetévesztette a tányérok simogatásával, aminek következtében újra kellett kezdeni a trehányul elvégzett munkát, ami általában az én reszortom volt, mert én olyan rohadt igényes vagyok, hogy retkes tányérból nem eszem.

Ne hidd azt, hogy én is minden egyes alkalommal eltakarítom magam után a koszt, de legrosszabb esetben 2 naponta elmosok magam után. Néha geci vagyok és direkt ott hagyom napokig az eszközöket a mosogatóban, így tesztelem a lakótársaimat, hogy noszgatás nélkül rászánják-e magukat a piszkos munkára. Igen, ez valójában egy teszt, amit kb 5 éve csinálok és megfigyeléseim szerint az emberek kb 70%-a akár egy hetet vagy többet is képes lenne várni, ami eléggé aggasztó. Egy dolgot sajnálok csak, hogy soha nem készítettem feljegyzéseket, mert akkor most pontos statisztikákal tudnék szolgálni...

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

szerintem a mosogatás "felosztása" hülyeség. ha téged zavar a mosatlan, akkor mosogass el, ha többször mosogatsz, mint mó, akkor többször mosogatsz. majd ha csináltok egy nagytakarítást, akkor oszd ki neki a wc-súrolást ;)

ha jártál volna a vezér utcában, miután én elköltöztem onnan, akkor egy szót sem szólnál: több hét alatt összegyűlt, darabszámra kábé 15 szemeteszsák a 4 négyzetméteres konyhában; a mosogatóba pedig gumikesztyűvel se nyúltál volna be egy tányérért (csipesszel az orrodon, persze)...

zsutti írta...

Szerintem félreértesz. Nem osztom fel a mosogatnivalót, egyszerûen arról van szó, hogy mennyire baszunk ki ezzel a lakótársunkkal. Mert szerintem az kibaszás, hogy az egyik ( vagy ha többen laknak együtt, akkor akár többen is) leszarják és nem mosogatnak, viszont az az ember, akinek hányingere van attól, hogy lassan elmászik a mosogatnivaló, nem fogja tétlenül nézni és elmosogat. A többiek ezt végignézik, konstatálják, hogy ez így van jól és továbbra is ezt csinálják, tehát továbbra is kibasznak a másikkal. Najó, ez így elégg sarkított, de a lényeg az, hogy mennyire vagy alkalmazkodóképes egy közösségben és ez nem csak a mosogatásra érvényes, hanem szemétlehordára, takarításra stb. Van pár sorstársam itt a munkahelyemen, akik hasonló tapasztalatokat gyûjtöttek ill. gyûjtenek még most is alkalmazkodni képtelen albérlôtársaikkal.

Névtelen írta...

ja, ez egyetértős. ezért is költöztem úgy el otthonról elevel, h senkivel nem akarok együtt lakni (oké, barátnőn kívül). én biztos nem akarnék/tudnék senkihez alkalmazkodni, bár pont a te oldaladról nézve, mert én vagyok a rendmániásabb.

rozmy írta...

én tegnap untam meg a várakozást, pont 26 nap telt el azóta, hogy elkezdtem hasonló statisztikám.
ugy kezdtem, hogy passziv szemlélőként figyeltem a 2 mosogatótálcában épülő bábeltornyot.
sajnos mivel a dugó az egyikben bennmaradt, 26nap után ez igenis toitoiszagot eredményezett, szóval meguntam, a kádba dobtam mindent, és kb netto 3 óra (mivel a fürdő és a konyha is tele volt száradó edényekkel több körben kellett csinálni) forróvizes-tisztítószeres kezelés után ismét rend van. szerintem lehet 26napnál tovább is állni hagyni a dolgokat.

holnap költözöm énis...