kedd, március 04, 2008

Élet a webkettôn: DIGG

Az elôzô webkettes bejegyzésem hatására a hugom és egyik hû olvasóm valamint jóbarátomm, Zsu is létrehozott magának egy account-ot a del.icio.us-ön! Ezen felbuzdulva folytatom a sorozatot. Mai delikvensem a DIGG, ami sokban hasonlít a del.icio.us-re.

A DIGG alapítóját Kevin Rose-nak hívják, igazi webcelebnek számít (igen, ilyen is van)! Az alapgondolat itt is az volt, hogy a neten fellelhetô tartalmakat elmentsd és megoszd másokkal: képeket, videókat, podcastokat, cikkeket és blogbejegyzéseket. Eddig ugyanaz, mint a del.icio.us, azzal a kivétellel, hogy itt komplett weboldalakat nem lehet, illetve nem célszerû elmenteni. Amiben különbözik, az az, hogy a tartalmat ugyebár a felhasználók állítják össze, minden bepostolt tartalmat lehet kommentálni, ill. megvitatni a többiekkel. Ezeken a "fórumokon" ráadásul rengeteg, a témába vágó információhoz juthatunk, ami árnyalja a tartalom által közvetíteni kívánt képet!

Minden megosztott tartalmat elmenthetsz a saját DIGG-jeid közé, a "digg it!" gombra kattintva. Az olyan cikkeket, amelyek népszerûek és sokan DIGG-elték be, kikerülnek a fôoldalra, ahol több millió látogató láthatja ôket.

Természetesen itt is van lehetôséged arra, hogy a DIGG-et használó barátaidat felvedd a saját hálózatodba. A DIGG jelzi neked, ha valamelyik ismerôsöd az elmúlt 48 órában aktív volt és a bepostolt linkek számát is mutatja, így könnyebben nyomon követheted az általa érdekesnek ítélt tartalmakat. Ezen túl minden kategóriához tartozik RSS feed, ha netán speciális igényeid lennének.

Hogyan postolhatsz egy linket? Mivel rengeteg olyan információ van a neten, ami több helyen is elôfordul - kisebb-nagyobb változtatásokkal - egy link postolását nem hagyják a véletlenre. Elsôként meg kell adnot az URL-t, majd adnod kell neki egy címet. Ezt követi a tartalom rövid leírása max 350 karakterben, hogy a többi felhasználó is eldönthesse ez alapján, hogy érdees lehet-e számára a tartalom vagy sem (egy cím nem mindig elég). Ki kell választanod, hogy melyik kategóriába illik bele leginkább (50 kategória van jelenleg) és a végén be kell bizonyítanod, hogy ember vagy, azaz be kell gépelned egy CAPTCHA kódot. Kapsz egy elônézetet is, ha minden rendben van, akkor csak a "Submit story" gombra kell kattintanod és lôn egy új DIGG!

Innentôl kezdve lehet kommentálni a cikket, nyomon követheted, hogy ki mentette el az általad beküldött tartalmat, ki tette ki a blogjára, küldte el mailben stb.

2006. július 4-én regeltem a DIGG-re, azóta 57 cikket diggeltem, amibôl 22-t én küldtem be elsôként. Nem nagy számok, hiszen itt is vannak felhasználók, akik már 1000 post fölött járnak, de nálam nem a mennyiség számít és a DIGG-emet csak bizonyos dolgok gyûjtôhelyéül használom.

Basszus! Most vettem csak észre, hogy már egy ideje lehet testre szabni a fôoldalt, azaz én határozhatom meg, hogy milyen kategóriába tartozó cikkek jelenjenek meg elôttem! Amúgy tök szívesen böngészek az ide belinkelt cikkek között, mindig találok pár érdekes dolgot. Ajánlom mindenkinek! Itt végignézhetsz egy rövid, de informatív DIGG TOUR GUIDE-ot.

Nincsenek megjegyzések: